Problemen? Contact het Chromecast Support Team!

Ervaar je problemen met de Chromecast en werkt de Chromecast nog steeds niet nadat je al van alles geprobeerd heb? Er is een Chromecast Support Team beschikbaar in alle landen die je kunt bellen om hulp te vragen. Voordat je gaat bellen kan je eerst het volgende proberen:

Reboot Chromecast en router

Reset eerst je Chromecast en je router, want vaak lost dit de meeste streaming en connectie problemen al vanzelf op. Om je Chromecast te rebooten moet je het apparaat 30 seconden van het stroom afhalen en daarna er weer opnieuw indoen. Hetzelfde geldt voor je router, haal deze ook 30 seconden van het stroom af en sluit het daarna weer aan.

Telefoonnummers Chromecast Support Team

Mocht je alsnog problemen ondervinden met de Chromecast kan je het volgende nummer bellen in Nederland: 08000205955 tussen 9:00 en 17:00 van maandag t/m zaterdag. Voor overige landen is er een lijst met telefoonnummers beschikbaar.

Wij hebben nog geen ervaring met het Chromecast Support Team, omdat bij ons alles goed werkt. Heb jij wel ervaring hiermee? Deel deze in de reacties hieronder.

14 thoughts on “Problemen? Contact het Chromecast Support Team!”

  1. Ik heb problemen met casten vanaf mijn chromebooks via de chromecast 2. Met de 1 gaat het prima maar bij de 2 wordt aangegeven (bij setup) dat de extension verouderd is. Maar uit de webstore kan ik geen venieuwde halen (ik heb hem al verwijderd en opnieuw geinstalleerd).

    Jullie idee?

  2. Ik heb de chromecast geïnstalleerd en hij werkt denkelijk prima.
    ECHTER: Het beeldscherm van mijn Tv (Philips 32PF9956) is paars / roze gekleurd.
    Ik heb de aanwijzingen gevolgd om dit te verhelpen (volledig scherm) maar niets helpt!
    Graag een oplossing

  3. Ik ben super blij met de Chromecast 2 maar ik blijf steeds de melding: Cast apparaat niet verbonden te zien op mijn telefoon(Samsung Galaxy S7 Edge) Hoe krijg ik dit blijvend weg? Dat is erg irritant.

  4. Sinds kort komt er als iemand iets aan het casten is in huis, bij iedereen een soort van pop up op het scherm, en ook iedereen kan dan het casten stoppen/ geluid uitzetten etc, dit was eerder niet zo, maar wel erg vervelend, hoe kunnen we dit uitzetten?

  5. Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn Chromecast en ik krijg het maar niet opgelost! Telkens wanneer ik Spotify gebruik via Chromecast gaat het mis. De muziek stopt na een liedje of 3. Het is te zien dat de tijd stil blijft staan op de TV terwijl op de telefoon de tijd van het nummer nog een tijdje door blijft tikken. Soms komt ie vanzelf weer ‘los’ en herpakt het zichzelf, maar meestal blijft de boel vast zitten met als gevolg dat ik iedere keer alles weer opnieuw moet opstarten. Het vreemde is dat ik met het casten van Youtube of Netflix helemaal geen problemen heb. Ook maakt het niet uit via welk apparaat ik Spotify naar mijn Chromecast ‘stuur’.
    Heeft er heel toevallig iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen?

    Vast hartelijk dank!

  6. Hallo Google,
    Ik heb thuis een chromecast2 en een chromecast audio gekocht. Ik heb thuis al wel een tijdje de chromecast en die bevalt mij echt super, echter snap ik niet waarom het zo is dat de chromecast audio niet dezelfde cast apps ondersteund. Zo merk ik dat je op de chromecast audio geen YouTube can casten (via de originele app) terwijl dit nog wel een service is die onder Google valt. Erg vreemd aangezien het wel op de chromecast kan. Dit is eigenlijk de reden waarvoor ik hem gekocht heb.
    Ik vind het vooral raar dat jullie je eigen service niet supporten op die manier, dit is het belangrijkste onderdeel waarbij het zich scheid ten opzichte van bijvoorbeeld een sonos systeem of ander systeem waar je spotify ect. kan casten.

    Komt YouTube ooit nog naar de chromecast audio?

    Alvast bedankt

  7. Ik heb sinds twee maanden een Chromecast. Sinds 14 dagen zie ik het kleine tv-je niet meer op mijn scherm en kan ik Chromecast niet gebruiken.
    Kunt U mij helpen?

  8. Omdat ik mijn chromecast op de beamer aan wil sluiten wil ik een oplaadkabel van 10 meter kopen. Waar kan ik deze bestellen en waar moet ik opletten? Hebben jullie deze ook in het assortiment? ik hoor het graag.

  9. Ik heb een probleem met 5.1 surround weergave via de chromecast 2. De chromecast zit direct in de hdmi van mijn surroundversterker. Ik kan alles casten, ook vanuit mijn mobiel maar surround weergave wil maar niet lukken. Niet vanuit 5.1 demo’s van YouTube, zelfs niet vanuit een film via on-demand! Als ik een 5.1 testdemo afspeel hoor ik link, midden en rechts wel gescheiden maar achter doet niets! Help mij, ik ben uitgezocht!!!!
    Groet,
    Hermann

  10. Hallo,

    Ik ben nu al twee dagen be zich om mijn chromecast aan de praat te krijgen.
    Ik heb hem aangesloten zoals vermeld, app google home geïnstalleerd, hij configureerd wel ( heb ook gewoon normaal beeld, en geeft onze Wi-Fi netwerk netjes aan)
    Maar als ik dan wil casten (zoals hij aangeeft) krijg ik een melding dat hij mijn chromecast niet in het netwerk kan vinden.
    Hij wil nergens casten. ( home app niet, netvlies niet en YouTube niet) nergens.

    Hoe of wat kan ik doen om dit te verhelpen.

    Info:
    Router = zyxel
    Internet= 2,8 hertz
    Apparaten = versies 4.2 en hoger

  11. Ik ervaar hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Alles geprobeerd, apps verwijderd, router en chromecast enkele minuten van stroom af, niets werkt, niet op telefoon, niet op tablet, niet op PC, zowel Android als Apple, geen enkel apparaat vindt de chromecast. Ik heb ,m nu precies een maand, is er soms een nieuwe update o.i.d. ?

  12. Dag, reageert er hier nog iemand?
    Mijn chromecast deed het perfect, maar herkent plots mijn wifi kanaal niet meer en laat alleen kanalen vd buren zien.
    Heb nieuwe chromecast gekregen, nieuw modem gisteren geinstalleerd, 100 keer gereset en alles gecheckt. Wat kan ik nog doen? Moet ik op de wps knop op mijn modem/ router drukken ofzo? Ik weet niet meer waarin ik het verder nog kan zoeken. Vriendelijke groet, Jeanne

  13. Wij hebben een nieuwe chromecast bij Bol.com net gekocht (39 euro) en merken dat deze bij gebruik wat warm wordt. Is dat normaal? Ook na een uur niét gebruikt te hebben blijft hij ietwat warm. Moet ik hem niet beter in de usb-ingang van mijn tv steken i.p.v. het stopcontact ?
    Mijn tv staat op stand-by de hele dag.
    Hopelijk schakelt de chromecast dan ook af?
    Hoor graag van jullie!
    Met vr.gr.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *